Wat weten we al over het Radicaal Haventracé?
Eind juni werd in het kader van het Toekomstverbond de beloofde 1,25 miljard over de voorgestelde Ringland-projecten verdeeld. Daarna werd er door enkele partijen (met enige nervositeit) in de richting van de Noordrand gekeken omdat het daar al even stil is maar de opstart, dossiers, studies, bevragingen, … moeten nu eenmaal doordacht benaderd worden en dat gaat tijd in beslag nemen.
Er zullen in totaal 4 praktische en 1 overkoepelende werkbank opgestart worden. De praktische zijn onderverdeeld in volgende blokken:
- Antwerpen oost met A102 : Tunnelverbinding Wommelgem – Verkeerswisselaar A12/E19/R1 bij Ekeren en Merksem.
- A12 Noord : Traject met o.a. verbindingen richtingen Ekeren en Stabroek (& Nx?).
- R2 : Traject met o.a. de industriezone “Schijn” (& Nx?).
- E34 : Traject met o.a. verbinding richting Waasland & 2e Tijsmanstunnel.
LENORA verwacht dat de Vlaamse administraties in september met een voorstel van agenda zullen komen voor het Radicaal Haventracé. Vanaf dan hebben we dus genoeg werk op de planken (naast de reeds lopende projecten – zie onze “Tijdslijn” onder de rubriek “Wie zijn we”) en we zullen onze benen mogen insmeren. Hierbij kunnen wij alle hulp gebruiken 🙂 > Voel jij je aangesproken om mee de handen uit de mouwen te steken? Geef zeker een seintje en mail naar info@lenora.be